Eugène Viollet-le-Duc Google oldu

Eugène Viollet-le-Duc Ecole des Beaux-Art gotik mimari google doodle ortaçağ Paris Lozan Notre Dame katedrali
ve Eugène Viollet-le-Duc ’ı!
logosu oldu bakın niye oldu?
Fransızların efsane mimarı Eugène Viollet-le-Duc'ı yaptı. Eugène Viollet-le-Duc kimdir ve Eugène Viollet-le-Duc 'ın bu özel Doodle'ı hakkında size detayları aktarıyoruz.

Eugène Viollet-le-Duc için Google'dan muhteşem bir Doodle geldi ve Eugène Viollet-le-Duc Google logosu oldu.

Eugène Viollet-le-Duc, daha uzun adıyla Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc bir mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazardır.
Eugène Viollet-le-Duc 19'uncu yüzyılın en etkin mimarlarından biri olmuştur.
Eugène Viollet-le-Duc mimar kimliğinin yanı sıra yazdığı çok sayıda kitap ile mimarlığın, s'ın önderliğinde benimsenen neo-Klasik üslubu yineleyen biçimlenişine karşı, Fransa için ulusal özellikler taşıması nedeniyle mimarlığının mantığıyla biçimlenmesi gerektiğini savunmuştur.

Eugène Viollet-le-Duc yaşadığı dönemde bulunduğu çalışmalar sayesinde, Fransa'nın Ortaçağ yapılarını inceleyip restore ederek günümüze kadar ayakta kalmalarını sağlamıştır.

Eugène Viollet-le-Duc, Gotik mimarlığın strüktürel mantığının ve biçimsel geometrisinin akılcı prensiplerini belirlemeye çalışmıştır.
Eugène Viollet-le-Duc çağdaşlarının aksine, Gotik mimarlığı tekrar eden mimari biçimler üretmeyi değil, bu mimari mirasın dehasıyla her çağın ihtiyaç ve teknolojisine göre dönüşebilen; ulusal, akılcı ve modern yapılar yapmayı amaçlamıştır.

Eugène Viollet-le-Duc dünyayı tanıdı
Eugène Viollet-le-Duc 1814 yılında 'de doğdu ve 187'da 'da hayatını kaybetti.
Eugène Viollet-le-Duc, arkeolog ve kuramcı Eugène Emmanuel Viollet-Le-Duc, çok sayıda ortaçağ yapısı onarımının yanı sıra Gotik mimarlığın özellikle Fransa'da yeniden canlanmasına katkıda bulunan iki kapsamlı ortaçağ sanatı sözlüğüyle tanınır..
Eugène Viollet-le-Duc sanatla yakın ilişkisi olan varlıklı bir aileden geliyor. Eugène Viollet-le-Duc, 16 yaşında babasının arkadaşı mimar Marie Huvé'nin yanında çalışmaya başladıktan sonra, mimarlığı meslek olarak seçmeye karar vermiş ve kısa bir süre sonra mimar Achille Leclère'in atölyesine geçmiş.
Eugène Viollet-le-Duc bütün önerilere karşın zamanın en seçkin öğrenim kurumu olan Güzel Sanatlar Yüksekokulu'na gitmeyi hiç düşünmemiştir..

Eugène Viollet-le-Duc 1831'den başlayarak Fransa'yı gezmeye başladı.
Eugène Viollet-le-Duc, 1834'te desen Okulu'nda (Dekoratif Sanatlar Okulu) ders vermiş; 1836'da da bir buçuk yıl sürecek olan bir İtalya gezisine çıkarak hemen bütün önemli İtalyan kentlerini görmüştür. Eugène Viollet-le-Duc İtalya dönüşünde Tarihsel Anıtlar Komisyonu müfettişi, yazar Prosper Mérimée'nin yardımıyla Vézelay'deki Madeleine Kilisesinin onarım işini almış (1840), başarısını kanıtladıktan sonra 1843'ten başlayarak Mérimée'nin Fransa'daki gezilerinin yanı sıra İngiltere, Almanya ve Çekoslovakya'dakilere de eşlik etmiştir.

Eugène Viollet-le-Duc 1842-45 arasında bir düzine ortaçağ yapısının onarımını gerçekleştirdi.
Eugène Viollet-le-Duc, 1845'te Paris Notre-Dame Katedrali'nin onarımını üstlenmiş, ertesi yıl Tarihsel Anıtlar Komisyonu'nun başına getirilmiş, bir yıl içinde aralarında "St.Denis Manastırı" da olmak üzere 22 onarım projesinin yürütücülüğünü üstlenmiştir.
Eugène Viollet-le-Duc 1853' te Piskoposluk Anıtları Hizmet Dairesi'ne ait yapıların denetlenmesiyle görevlendirilmiştir.
Eugène Viollet-le-Duc 25 yıl süreyle bütün Fransa'yı gezerek birçok ortaçağ yapısının onarımı için yerel ustalarla görüşmüş, ilkeler saptamış, sayısız rapor ve mektup yazarak bürokratik engelleri çözmüştür.

Eugène Viollet-le-Duc ve projeleri
Eugène Viollet-le-Duc 1849'da "Légion d'Honneur" nişanıyla ödüllendirildi.
Eugène Viollet-le-Duc 'ün çalışmaları günümüzde aynı övgüyle değerlendirilmemekte, uyguladığı restorasyon ilkeleri oldukça eleştirilmektedir.
Eugène Viollet-le-Duc 'ün özellikle ele aldığı yapıların zaman içinde eklenen, gelişen ya da farklılaşan bölümlerini, hiç tamamlanmamış bir ilk duruma dönmek adına yok etmiş olması olumsuz bulunmaktadır.

Eugène Viollet-le-Duc, 1840'lı yıllarda "Annales Archéologiques" dergisinde, Carcassonne kent surları, Toulouse'daki Jakobenler kilisesi, ortaçağ hazineleri ve seramikleri üzerine bir dizi makale yayımlamıştır.

Eugène Viollet-le-Duc bunlardan 1844-47 arasında yayımlanan "De la construction des édifices religieux en France depuis le commencement du christianisme jusqu'au XVIe siècle" (Hıristiyanlık'a Geçişten XVI.yy'a Değin Fransa'da Dini Yapıların İnşası) başlıklı bir dizide, daha sonra sözlüklerinde geliştireceği kuramsal bakış açısının ilk çerçevesini çizmiştir.

Eugène Viollet-le-Duc 'ün düşünceleri bütünüyle özgün değildi. Gotik esintili, ancak öncelikle 19'uncu yüzyıl ruhuna uygun bir mimarlık üslubu formüle etmeye çalışıyordu.

Ama aha 1830'larda Saint-Simoncular Antik Yunan ve 13. yy Fransız mimarlığının "organik" olarak niteledikleri bu toplumlara uygun ifade biçimleri olarak geliştiğini iddia etmişlerdi.

Gotik mimarlık ve yapım teknikleri, ayrıca hem Jacques François Blondel'in "Cours d'architecture" (1771-79; Mimarlık Dersleri) hem de Jean Baptiste Rondelet'nin "Traité théorique et pratique de l'art de bâtir" (1802-03; Yapı Sanatı Kuramı ve Uygulaması El kitabı) adlı yapıtlarında tartışılmıştı. 1846 sonrasında Gotik mimarlığı yeniden canlandırma tutkusundan vazgeçen Viollet-le-Duc'ün, tasarımı tümüyle kendine ait ilk önemli yapısı, dört katlı bir apartman olan "Courmont Evi"dir (1846-49, Paris).

Eugène Viollet-le-Duc bunun ardından, kendine özgü bir üslup oluşturarak Gotik'ten esinlenen ama onu taklit etmeyen en az 30 proje tasarladı.


Kimdir bu Eugène Viollet-le-Duc?
Eugène Viollet-le-Duc, 1854-68 arasında 10 cilt olarak yayımladığı "Dictionnaire raisonné de l'architecture française du Xl e au XVI e siècle" de(Yorumlu ll -16. yüzyıl Fransız Mimarlık Sözlüğü) Gotik üzerine temellendirilen 19. yüzyıl mimarlığının savunuculuğunu yaparak, tonoz sistemini mimarinin temel kaynağı olarak göstermiş ve Strüktür'ün önemini vurgulamıştır..Viollet-Ie-Duc'e göre Gotik ilkelerden hareketle farklı malzemeler kullanılarak yeni bir etki yaratılabilirdi..

1858-72 arasında iki cilt olarak yayımlanan " Entretiens sur l'architecture "(Mimarlık Üzerine Konuşmalar ) isimli yapıtıysa daha da didaktik olup bütünsel bir mimarlık kuramından yoksun, yargılarında ısrarlı, birbirinden kopuk 20 makaleden oluşmakladır..Bu çalışmanın en önemli bölümlerinden biri demir iskeletli çözümler önerdiği konut ve konser salonu çizimleridir..

Eugène Viollet-le-Duc 1664'te kısa bir süre Güzel Sanatlar Yüksekokulu'nda, I865'te de Mimarlık Merkez Okulu'nda (s.Mimarlık özel Ok.) dersler vermiş ama her iki deneyim de başarısız olmuştur.. 1858-75 arasında kaleme aldığı altı ciltlik " Dictionnaire raisonné du mobilier français de l'époque carolingienne à la Renaissance " (Karolenj Föneminden Rönesans'a Yorumlu Fransız Mobilyacılığı Sözlüğü " büyük ölçüde dekoratif sanatlar, kumaş ve silahlara ayrılmıştır..

Eugène Viollet-le-Duc kitabı yolda
Eugène Viollet-le-Duc 'ün öbür kitapları 200 levhada 85 konut örneği veren " Habitations modernes " (1875-7 ; Modern Konutlar ) ile Rus mimarlığını analiz ettiği L'Art russe, ses origines, ses éléments constitutifs, son apogée, son avenir' dir (1877; Rus Sanatı, Kökenleri. Oluşturucu Öğeleri, En Parlak Dönemi ve Geleceği.

Bu tüm zamanların en büyük Mimarlarından birisi olan Fransız mimar Eugène Viollet-le-Duc hakkında sizlere ilerleyen dakikalarda yine çok özel bir yazı daha hazırlayacağız.

Kısaca Eugène Viollet-le-Duc'ın mimarlık konusunda müthiş bir karakter olduğu ve harika mimari çalışmalara imza attığını söyleyebiliriz.
Bu Fransız Mimar hakkında en ayrıntılı ve detaylı haberleri öğrenmek için yine bizi takip etmeye devam ediniz.
Öte yandan Eugène Viollet-le-Duc 'e ait bir fotoğraf haberi yayına hazırlanıyor.

Comments

Popular posts from this blog

Kebenaran Toruk Makto, Naga, dan Garuda

Ciri-Ciri Cabe-Cabean dan Cara Mengenalinya

Jiahh, Pengumuman Seleksi CPNS K2 Di Undur Bulan Depan